Kadınlar, çocuklar ve erkekler için çeşitli ürünler tasarlayan American Eagle Outfitters markası, markası adına pozitif bir imaj yaratmak amacıyla sosyal medyada yeni bir kampanya başlattı. Bu kampanya yeme bozukluğu şikayetlerinden muzdarip kadınların kendi vücutlarıyla barışık olmasını sağlamak amacındaydı. 15 ve 25 yaşları arasındaki bir çok kadın, bulumia gibi yeme bozukluğu hastalığına sahip kadınlar için Instagram ve diğer sosyal medya ortamlarında “Güçlü ve Güzel Ben” adı altındaki projeye destek verdi. Kampanyanın yüzü ise büyük beden modellerinden olan 28 yaşındaki Ashley Graham oldu ve kampanya yüzü “Aerie” ile daha geniş bir şekilde sosyal medyada yayıldı.
Daha önceki yıllarda da Dove ve Unilever standart kadın güzelliğini arka plana atarak, “gerçek güzel” kampanyasıyla bu konuda bir farkındalık yaratmaya çalışmıştı. Kampanyanın yaratıcılarından Michelle R. Nelson, “Youtube, selfie çekimleri ve sosyal medya kullanıcıları oluşturmak istediğimiz şeyin değişimine çok yardımcı oluyor. Aynı zamanda biz de bizi destekleyen insanlarla iletişime geçmeyi, onların fikirlerini ve desteklerini almayı seviyoruz.” diyor.
İngiltere Sussex Üniversitesi’nde yapılan bir araştırmaya göre, çok zayıf modeller kadınlara kendilerini yeterince kötü hissettiriyor ve çoğu kadın bu gibi markalardan ürün almaktan da vazgeçiyorlar.
“Güçlü ve Güzel Ben” kampanyasından elde edilen gelir, sınırsız tişört üretimine, yeme bozukluğu hastalığı hakkındaki çeşitli bilgilendirmelere ve eğitimlere bağışlandı. 25 yaşında yeme bozukluğundan şikayetçi olan İngiliz model Iskra Lawrence da eğitim programları için ciddi bir miktarda kampanyaya bağışta bulundu ve bu konudaki farkındalığı arttırmış oldu. Iskra Lawrence, “Zayıf bir model olarak, kadınların vücutlarıyla barışık olmadığının farkındayım, fakat en başta değiştirmemiz gereken şey düşüncelerimiz.” diyor.
İç Çamaşırı Projesi : “Güçlü ve Güzel Ben”
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder