22 Mayıs 2016 Pazar

İç Giyim Pazarı

İç giyim piyasası dış giyim piyasasıyla benzer. Agent Provocateur gibi şirketler kendi iç çamaşırlarını tasarlar ve dağıtırlar. Stella McCartney ise örneğin, Bendon grup ile ortak bi çalışma yürüterek ürünlerini piyasaya sürer.

Dış giyim gibi iç giyimin de üretim merkezi ucuzluğundan dolayı Asya’dır. Fakat teknik detaylar ve özel makineler iç çamaşırlarının çeşitliliğini kısıtlar. İtalyan markası La Perla gibi bir kaç lüks marka kendi ürünlerini kendi tasarlarlar, bu durum hem fiyatları yükseltir hem de üretim zamanını arttırır. La Perla markasında bir sütyenin tasarımından piyasaya girene kadar geçen süre yaklaşık 12-15 ay almaktadır.


iç giyim pazarı

Avrupa ve Amerika’da Calzedonia, Wonderbra, Playtex ve Victoria’s Secret gibi markalar iç giyim pazarını paylaşmaktadır. İngiltere’nin %26’lık pazar payı Marks & Spencer’dan gelmektedir. Asya’da ise pazar daha fazla parçaya bölünmekte. Asya’lı iç giyim şirketleri kendi markaları ve uluslarası etiketler altında satış yapmaktadırlar. Örneğin Çin şirketi Cosmo Lady, Victoria’s Secret için malzeme sağlamaktadır.

Şimdi yeni trendler ve teknolojiler gelişti, iç giyim pazarı canlandı. Bilinmesi gereken ilk şeylerden biri tanganın geçmişte kaldığıdır. NPD Grup analisti Marshal Cohen, en büyük süpriz olarak genç kadınların tangadan daha kapalı iç çamaşırlarına doğru kaymasını gösteriyor. “Genç tüketiciler için en önemlisi rahatlık” diyen Bernadette Kissane, eşofmanların popülerliğine, dikişsiz malzemelere ve genç kadınlardaki değişen rahatlık anlayışına değiniyor.

“90’lı yıllarda patlayan tanga, şu an en az takip edilen ürünlerin başında geliyor. Aynı şey lüks iç giyim marketi için de geçerlidir.” Agent Provocateur’un CEO’su Garry Hogarth, kadınların tangadan çok külot satın aldıklarını belirtiyor. Ve kadınların en başa rahatlığı koyduğunu savunan Hogarth, örneğin telsiz sütyenleri tercih eden kadınların yıldan yıldan artmakta olduğunu istatistiki verilere dayanarak söylüyor.



İç Giyim Pazarı

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder